marți, 14 octombrie 2008

Ca bine zice ...

In toate discutiile cu subiect religie, credinta, biserica obisnuiam sa caut argumente in baza de date a interlocutorului pentru ca mai apoi sa le intorc impotriva lui ... De ce? Pentru simplul motiv ca imi doream cu efervescenta ca stiinta sa primeze, sa castige.
Nu sunt ateu. Vreau doar sa inteleg...
Un episod interesant a fost invitatia adresata unei prietene de a viziona impreuna "Codul lui Da Vinci". Credincioasa convinsa, fara a degenera insa in fanatism, prietena cu pricina m-a refuzat usor agresiv, spunandu-mi ca nu poate vedea asemenea prostii mincinoase. Reactia mea a fost urmatoarea: "De ce refuzi o alternativa atata timp cat nu o sti! De ce nu iti oferi ocazia sa o poti combate? Daca ai atata incredere in credinta ta, cum poate un film sa ti-o zdruncine?????
Obisnuiam sa folosesc ca si idei pro in demonstratia mea ca biserca este o ... ipocrita (daca-mi permiteti personalizarea), cele doua maxime celebre: "Crede si nu cerceta" sau "Fericiti cei saraci cu duhul"! De ce sa nu stiu? De ce sa nu cunosc? De ce sa nu inteleg? De ce sa fiu un prost?

Atunci nu intelegeam cata dreptate are dumneaei ..... De ce sa stiu? De ce sa cunosc? De ce sa inteleg?????

Si prietena mea, a vazut filmul .....

2 comentarii:

Anonim spunea...

Is de acord cu tine in legatura cu credinta. E norocoasa persoana care te are ca prietena. Rar oameni ca tine . Te felicit. Multi pupici :*:*:*

( Loredana H.)

Cristian spunea...

Stii de ce a refuzat filmul?..Fiindca este crestina ortodoxa romana. Cu cat vrei sa cauti mai multe despre existenta sau non-existenta a ceva spiritual, cazi deja in mana celui rau. Fiindca el asta asteapta: putina indoiala si, esti incet-incet a lui. Nici eu nu am vazut filmul, fiindca stiu ca nu este bun pentru cineva care crede in Dumnezeu si este crestin; de ce sa vizionezi ceva care ti-ar putea impiedica anumite lucruri in care crezi ca sa se afirme in viata ta. Bine a facut ca nu te-a urmat pentru vizionarea filmului deoarece nu oricine se poate uita la un astfel de film fara sa se intineze, doar cei credinciosi, iar noi suntem poate mai mult cu vorba. Iar a vede un film doar din curiozitate mi se pare un lucru depasit pentru un crestin autentic. Mass-media si toate celelalte te duc spre inselare, minciuna si pacat, fiindca avem o fire cazuta. Dupa ce vei merge macar 1 an sarbatoare de sarbatoare la biserica, abia atunci poti sa iti exprimi cu certitudine credinta ta. Dar cu presupuneri nu merge prea bine. Nu spun ca eu as sti, insa asa ar fi logic si moral. Daca numai o farama din dragostea lui Dumnezeu pentru tine ai putea sa o simti te-ar coplesi. Dumnezeu este Iubire. Insa nu iubirea cotidiana, care este mediatizata si cunoscuta. O altfel de dragoste, una dumnezeiasca, plina de taine.
Iarta-ma pentru interventie, te rog sa ai grija de tine si de felul in care iei aminte la tot ce se petrece in jurul tau. Ramas bun, draga mea.